Handelsbetingelser
Vælg hvilken handelsbetingelser du vil se, nedenfor.
Handelsbetingelser for private kunder
Intelligentcity ApS
Kometvej 8D, 1.
8700 Horsens
TLF: 71203205
CVR: 39988186
Betaling
Intelligentcity ApS modtager online betalinger med
- Dankort,
- Visa/Dankort,
- Visa, MasterCard,
- Mobilepay Online.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusive moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
- Denmark – Kroner (DKK)
- Euro (EUR).
Intelligentcity ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Levering
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdagene.
Intelligentcity ApS afsender varer med følgende:
- Afhentning,
- PostNord – Privat,
- PostNord – Erhverv.
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14. dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail finance@intelligentcity.dk . I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Intelligentcity ApS at vurdere varens stand.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Intelligentcity ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Intelligentcity ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Intelligentcity ApS
Kometvej 8D, 1.
8700 Horsens
TLF: 71203205
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Intelligentcity ApS, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Intelligentcity ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Intelligentcity ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Intelligentcity ApS er: Oxana Dahl
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Intelligentcity ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til finance@intelligentcity.dk .
Cookie
På https://intelligentcity.dk/shop/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://intelligentcity.dk/shop/ , hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Intelligentcity ApS’s hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
Klager over produkter kan sendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform. ec.europa.eu
Ved klage skal vores e-mailadresse angives: finance@intelligentcity.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
Handelsbetingelser for erhvervskunder
- ANVENDELSE
Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt, er nedennævnte betingelser gældende for tilbud og leverancer fra Intelligentcity ApS (Sælger).
- ORDRE & TILBUD
Et tilbud er gældende i 14 dage medmindre andet er angivet i tilbuddet og er gældende fra tilbuddets dato.
Tilbud og ordrer er først forpligtende for sælger, når sælger ved ordrebekræftelse har accepteret ordren/tilbuddet.
Sælgers ordrebekræftelse er bindende for køber, medmindre køber straks fremsætter skriftlig indsigelse.
Sælger er berettiget til at betinge aftaler af, at køber stiller bankgaranti eller tilsvarende betryggende sikkerhed for betaling til forfaldstid.
Delleverancer kan efter sælgers vurdering foretages med heraf følgende delfakturering. På special ordrer debiteres et ekspeditionsgebyr.
- PRISER
Alle priser er ekskl. moms og afgifter. Ved salg af kolli i anbrud gælder vejledende udsalgspris.
Der tages forbehold for eventuelle ændringer i handelsbetingelser, som måtte afvige fra de i tilbuddet eller prisliste indkalkulerede råvarepriser, transportomkostninger og valutakurser m.v. Sådanne ændringer giver sælgeren ret til at ændre den tilbudte pris tilsvarende indtil fakturadato.
Priser anført i prisliste er uforbindende, og kan ændres uden forudgående varsel.
Alle priser indeksreguleres efter nettoprisindeks med mulighed for tillæg for dokumenterede meromkostninger hos Sælger en gang årligt i forbindelse med faktureringen.
Der pålægges administrationsgebyr på alle fakturaer.
- ANNULLERING
Købers annullering af en indgået købsaftale accepteres kun efter skriftlig aftale med sælger og mod købers betaling af de påløbne omkostninger og tab, som opgjort af sælger.
Sælger er berettiget til et minimumsgebyr på 10 % af prisen, jfr. pkt. 3. Sælger forpligter sig ikke herved til at indgå aftale omkring annullering.
- LEVERING
Fragt iht. gældende dagspriser medmindre andet aftales.
- RETURVARER
Returnering af varer kan kun ske efter forudgående aftale indtil 30 dage fra fakturadato og ved franko-fremsendelse i hel og ubeskadiget stand, samt i ubrudt original emballage, til sælgers adresse.
Fakturanummer, returvarenummer samt bekræftelse på, hvem der hos sælger er aftalt returnering med, skal medfølge returvarer.
Specielt fremskaffede varer (skaffevarer) samt specielt tilvirkede varer tages ikke retur.
Returvarer krediteres med 85 %. Ved returnering i uoriginal emballage samt ved anbrud udbetales 70 % af prisen, jfr. pkt. 3.
Returforsendelser vil være for købers regning medmindre andet er aftalt skriftligt fra sælgers side.
7. EJENDOMSFORBEHOLD
Sælger forbeholder sig ejendomsretten til det leverede, indtil betaling er lagt fuldt ud.
Køber er forpligtet til at holde det lejede udstyr forsvarligt forsikret, herunder mod brand, tyveri, hærværk og vandskade, ligeledes er køber erstatningspligtig ved bortkomst eller hvis opsat udstyr på anden måde beskadiges.
Sælger indhenter det lejede udstyr, når køber er erklæret konkurs
- BETALING
Betaling skal ske netto kontant senest 8 dage fra fakturadato, medmindre andet er skriftligt aftalt.
For offentlige virksomheder er betalingsbetingelserne 14 dage fra fakturadato, medmindre andet er aftalt.
Dersom betaling ikke finder sted rettidigt, betales morarente 2% pr. måned fra forfaldsdatoen.
Såfremt forfaldent beløb sendes til inkasso, indstilles servicen straks. Såfremt inkassosagen ikke betales fuldt ud inden 10 dage efter orientering om at service indstilles, betragtes kontrakten som misligholdt. Dette vil medføre en opkrævning på 55 % af kontraktens resterende værdi frem til kontraktens udløb og service vil ikke blive genoptaget.
Køber er ikke berettiget til at tilbageholde betaling på grund af eventuelle modkrav, som sælger, ikke skriftligt forud har anerkendt.
Alle aftaler vil blive afregnet årligt forud og vil være uopsigeligt det første år eller så længe aftalen er indgået.
- FORSINKELSE
Sælger underretter køber uden ugrundet ophold, såfremt sælgers leverance forsinkes.
Sælger er ikke forpligtet til at erstatte køberen tabt fortjeneste, tab eller anden direkte eller indirekte økonomisk skade som følge af forsinkelsen, såfremt sælgeren ikke har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed.
Sælgerens erstatningsansvar er yderligere begrænset til et beløb, som ikke overstiger varens fakturerede værdi ekskl. moms og afgifter.
- PRODUKTANSVAR
Køber skal holde sælger skadesløs i den udstrækning, sælger pålægges ansvar over for tredjemand for sådan skade og sådant tab, som sælger efter dette punkts andet og tredje afsnit ikke er ansvarlig for over for køber.
Sælger er ikke ansvarlig for skade, forvoldt af det leverede
A. på fast ejendom eller løsøre, som indtræder, medens det leverede, er i købers besiddelse,
B. på produkter, der er fremstillet af køber, eller på produkter, hvori disse indgår, eller for skade på fast ejendom eller løsøre, som disse produkter som ifølge af det leverede forårsager.
I intet tilfælde er sælger ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller andre økonomiske konsekvenstab.
De nævnte begrænsninger i sælgers ansvar gælder ikke, hvis han har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed.
Hvis tredjemand fremsætter krav mod en af parterne om erstatningsansvar i henhold til dette punkt, skal denne part straks underrette den anden herom.
Sælger og køber er gensidigt forpligtet til at lade sig sagsøge ved den domstol eller voldgiftsret, som behandler erstatningskrav, der er rejst mod en af parterne på grundlag af en skade eller et tab, som påstås forårsaget af det leverede.
Det indbyrdes forhold mellem køber og sælger skal dog altid afgøres i overensstemmelse med pkt. 14.
- ANSVARSFRITAGELSE & FORCE MAJUEURE
Køber er eneansvarlig for opbevaring, handling og videre anvendelse af produktet, således at køber er enehæfter i relation til lovgivning og øvrige forskrifter og i relation til det forsvarlige overfor omgivelser, forbrugere m.v.
Sælger er uden ansvar for manglende overholdelse af leveringsforpligtelser, hvis forholdet skyldes omstændigheder, som sælger er uden indflydelse på, herunder manglende eller forsinket levering fra sælgers leverandører eller andre leveringshindringer, herunder force majeure.
Som force majeure anses bl.a., men ikke begrænset til, følgende forhold hos sælger eller sælgers leverandører: krig, mobilisering, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, strejker, lockouts, svigtende forsyninger af råmateriale, ildebrand, beskadigelse af sælgers produktionsapparat, svigtende transportmuligheder, import- og eksportforbud, valutarestriktioner, mangel på arbejdskraft, myndighedsbeslutninger eller anden begivenhed, som hindrer eller begrænser den sædvanlige produktion.
I tilfælde af force majeure har sælger valget mellem at hæve handlen, eller en del heraf, eller levere så snart hindringen for normal levering er bortfaldet.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab som følge af force majeurebegivenhed.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for driftstab eller indirekte tab, kundens lønudgifter til eget personale og eksterne omkostninger til inddatering af tabte data og retablering af systemer, kundens udgifter til ekstern konsulentassistance og rådgiverassistance, kundens tab af fortjeneste og/eller goodwill som følge af cyberangreb eller andre digitale trusler.
- KOMMUNIKATIONS ABONNEMNET
Ved aftalens indgåelse oprettes der automatisk abonnement for hver enkelt intelligent fælde.
Abonnementet vil blive afregnet årligt forud og vil være uopsigeligt det første år eller så længe aftalen er indgået.
Ved aftalens udløb forlænges abonnementet automatisk og vil herefter kunne opsiges med et kvartals varsel hvis intet andet er aftalt.
Abonnementsvederlaget faktureres iht. Sælgers til enhver tid gældende prisliste.
- FRI ALARM/ TØMNING PÅ INTELLIGENTE SMÆKFÆLDER
Fri alarm/ tømning kan være en del af Sælgers overvågningsaftale som skal sikre at fælderne altid er funktionsdygtige 24/7.
Fri tømning er ikke en bekæmpelse og ved opstået skadedyrstilhold er det lovpligtigt at der skal igangsættes en bekæmpelse på området.
Hvis kunden nægter at få udført bekæmpelsen bortfalder fri alarm indtil bekæmpelsen er udfør. Det er altid bekæmpelsesfirmaet der afgør om der skal igangsættes en bekæmpelse.
Bekæmpelsesfirmaet har ansvaret for bekæmpelsen, og i samarbejde med myndighederne har ansvaret for bekæmpelsens metode og udførsel.
Der pålægges tilkaldsgebyr på fakturaen ved en hastet bekæmpelse.
Påkørsel eller på en anden måde beskadigelse af depoterne, som udløser alarm, faktureres alarm efter gældende prisliste for alarmkørsel.
- REKLAMATION
Reklamation over manko eller synlige fejl og mangler, skal skriftligt fremsendes af Kunden til Sælger, senest 10 kalenderdage fra leverancens modtagelse.
I modsat fald er Kunden afskåret fra at gøre denne form for reklamation gældende.
For at reklamationen skal gøres gældende, skal produktet returneres til Sælger og være entydigt mærket, medmindre andet aftales.
Årsagen til reklamationen, montagedato, Sælgers fakturanummer samt returvarens mærknings-nummer skal angives på reklamationsindberetningen.
Fabrikationsfejl er producentens ansvar.
- GARANTI OG AFHJÆLPNING AF FEJL OG MANGLER
Varer, der inden for 12 måneder fra levering måtte vise sig at være behæftet med Sælgers tilregnelige fejl og mangler, som Kunden ikke burde have konstateret ved levering eller montage, og som umiddelbart efter konstatering heraf og inden fristens udløb indsendes til Sælgers adresse, erstattes således, at Sælger valgfrit reparerer eller ombytter det indsendte eller refunderer varens pris.
- KONSTRUKTION
Sælgers knowhow knytter sig til fremstillingen af egne produkter og ikke nødvendigvis til deres anvendelse.
Derfor påtager Kunden sig det fulde ansvar produkternes egnethed til Kundens eget anvendelsesformål.
Kunden har således ansvar for at test, montage udføres iht. Sælgers manual og øvrige forskrifter.
- INSTALLATIONS- OG BRUGERANSVAR
Sælgers ansvar begrænser sig således kun til de leverede produkter jfr. pkt. 10b.
Sælgeren påtager sig ikke ansvar for skader forårsaget af forkert brug, herunder montage og brug i strid med gældende elektriske forskrifter, Sælgerens installations- og brugsforskrifter eller anvendelse, som ikke er i overensstemmelse med almindelig gode faglige principper.
Vi gør opmærksom på, at permanent montering af alt udstyr skal udføres af aut. personale.
Sælger informerer til enhver tid om dette.
Manglende efterlevelse af dette, er kundens ansvar.
- SERVICE UDEN FOR VORES ANSVAR
Viser det sig, at reklamerede varer ikke er behæftet med fejl eller mangler, som er Sælgers ansvar, forbeholder Sælger sig ret til at debitere Kunden for udgifterne i forbindelse med reklamationsbehandling og service.
19. LOVVALG / VÆRNETING
Enhver tvist, som opstår mellem køber og sælger som følge af aftalen, afgøres efter dansk ret og anlægges ved sælgers hjemting, medmindre voldgift er særskilt aftalt mellem parterne.
20. COOKIES
Læs mere om vores cookiepolitik her.
21. PRIVATLIVSPOLITIK
Læs mere om vores privatslivpolitik her.
22. DATABEHANDLERAFTALE
Med underskrift bekræftes hermed at kunden har læst og accepteret Sælgers databehandleraftale (aftalen kan findes på hjemmesiden).